MOOSDORF hegn fylder 125 år

MOOSDORF A/S er etableret i 1888 som traditionel smedevirksomhed med solide rødder i det nordjyske. Siden starten har virksomheden været bannerfører for de danske håndværks traditioner og altid med fokus på kvalitet og professionelt håndværk. Den solide håndværksmæssige baggrund betyder, at Moosdorf A/S i mange år har leveret løsninger, som har skabt værdi og troværdighed hos vores kunder.

Det begyndte med knappenåle …

Som gammel håndværkerby var Aalborg også tidligt med på nålemageriets område, og det er konstateret, at byen allerede i den tidlige middelalder havde et nålemagerværksted, beliggende på Strandstien øst for Budolfi kirke. Værkstedet brændte en dag i 1247 som en episode under krigen mellem Erik Plovpenning og hans broder, hertug Abel.

Også efter denne tid har nålemageriet eksisteret i Aalborg, men faget havde kun få udøvere, og man ved ikke meget om dets historie før Jens Ludvig Lassen Moosdorf kom til byen og etablerede sig med et værksted og forretning den 9. Juli 1888 – den dag borgerskabsbrevet blev udstedt på Aalborg rådstue efter personligt fremmøde for magistraten. I dokumentet, som bærer et 4 kroners stempel, hedder det:

”Da efter de fremkomne oplysninger og bevisligheder intet fandtes at være tilhinter for det således begjærede borgerskabs meddelelse”, blev Moosdorf optaget og indskrevet som borger og nålemager ”her i staden og udstedes til bekræftelse heraf nærværende borgerskabsbrev”.

Udover stemplet måtte Moosdorf betale 18 kr. – også dengang havde byens styre forstand på at opkræve penge …! Du kan læse meget mere om Moosdorf’s historie i vores bog der blev lavet i forbindelse med vores 100 års jubilæum. Se nedenfor.

Moosdorf nu og i fremtiden

Siden da har Moosdorf Hegn A/S vokset sig en hel del større, og er nu en moderne virksomhed der formår at levere moderne, solide produkter og kan levere den fleksibilitet, service og hurtighed som kunderne forventer i dag. Moosdorf blev i 2001 solgt til LG montage.

I august 2012 blev Moosdorf Hegn solgt til STH Holding ApS, som bland andet ejer SER Hegn Aps og mobilhegn.dk. Kvaliteten og det professionelle håndværk vil sammen med nye produkter, løsninger og investeringer være grundstammen i den fokus, der efter ejerskiftet skabes på professionelle hegns- og sikringsløsninger i Moosdorf Hegn A/S.

Moosdorf Hegn A/S er totalleverandør af hegn, porte, låger, bomanlæg og rotationslåger, såvel indenfor rådgivning, udvikling, produktion samt installation og eftersyn.

Alle medarbejdere i Moosdorf Hegn A/S vil gøre alt for at levere de løsninger, der skaber mest værdi for vores kunder. Vi arbejder hele tiden pa? at udvikle vores viden og produkter til løsninger således, at vi altid kan imødekomme vores kunders krav til en effektiv samarbejdspartner. Det største aktiv i Moosdorf Hegn A/S er og bliver medarbejderne.